Savonlinnan

kuorofestivaali

26.–29.5.2022

Tervetuloa

Savokarjalaisen lupsakka pitkän viikonlopun mittainen Savonlinnan kuorofestivaali järjestettiin ensimmäistä kertaa 26.–29.5.2022. Festivaalimme huipentaa kuorojen lauluvuoden ja sen tarkoitus on yhdistää kuoroja. Savonlinna-kuoro, Nova Records Oy ja Savonlinnan kesäyliopisto järjestävät yhteistyössä uuden ja monella tapaa vaikuttavan tapahtuman.

Idea festivaalista syntyi Saimaa-ilmiö -hankkeen myötä ja siitä tehdään uusi traditio Savonlinnan ympärivuotiselle tapahtumakartalle. Itse tapahtuman lisäksi on tarkoitus edesauttaa ympärivuotista kuorovaihtoa erityisesti eri Itä-Suomen kaupunkien kuorojen välillä – yhteistyöllä olemme enemmän.

Lämpimästi tervetuloa mukaan kuorofestivaalillemme!

Piia Karjalainen

Savonlinna-kuoro

Matti Makkonen

Nova Records Oy

Hanna-Riikka Karjalainen

Savonlinnan kesäyliopisto

Festivaalin ohjelma

Torstai

26.5.2022

Embraced by Sound – Sävelten syleilyssä

Kerimäen kirkko, klo 15.00

Carl-von-Ossietzky-Chor -kamarikuoro (Berliini, Saksa) kuva: Nora Kuhn

Carl von Ossietzky Chor -kuoro on ollut keskeinen osa Berliinin kuoroelämää yli 40 vuoden ajan. Nykyajan skandinaavinen musiikki on tärkeä osa yhtyeen ohjelmistoa. Kuoro pitää sen symboliikasta; musiikilla voidaan luoda myyttinen maisemien, valojen ja äänien maailma.
Kuoromatkaa on tukenut Goethe Institut.

Kesto noin 1 h

Vapaa pääsy / Ohjelmamaksu 10 € ovelta puoli tuntia ennen konserttia

Hopeakuvastin-levynjulkaisukonsertti

Kulttuurikellari, klo 19.00

Olavinkatu 34, 57130 Savonlinna

Savonlinna-kuoro ja TangoMaestro Orchestra solisteineen. Musiikin sovitus ja johto: Matti Makkonen. Toivo Kärjen aiemmin levyttämättömiä sävelaarteita sisältävän Hopeakuvastin-levyn julkaisukonsertti Kulttuurikellarilla. Sanoittajina mm. Reino Helismaa, Vexi Salmi ja Junnu Vainio.

Kesto noin 2 h (sis. väliaika)

Pääsylippu 25 € / opiskelijat 20 € / lapset alle 16 vuotta 10 €

Perjantai

27.5.2022

Kuoroiltamat

Kulttuurikellari, klo 19.00

Olavinkatu 34, 57130 Savonlinna

Perjantai-iltana kuorot kokoontuvat yhteisiin kuoroiltamiin Kulttuurikellarilla!

Esiintymässä mm. Carl-von-Ossietzky-Chor -kamarikuoro, Savonlinna-kuoro, HILLSIDE BAND -lauluyhtye (Nairobi, Kenia) Feat. Bunny Asila…

Kesto n. 3 h (sis. 2 väliaikaa)
Pääsylippu 15 € / Lapset alle 16 vuotta 10 €

Lauantai

28.5.2022

Workshop – Club for Five

Taidelukion juhlasali, klo 12.00

Sotilaspojankatu 3, 57100 Savonlinna

Suomen suosituin a cappella -yhtye Club For Five pitää ennen illan konserttiaan workshopin, jossa laulajat kertovat yhtyeen taipaleesta sekä tehdään yhdessä erilaisia lauluharjoituksia.
Kesto noin 1,5 h.
Huom! Workshop vain ennakkolipun ostaneille.

Pääsylippu 25 €

Pääsylippu ale: Ale-hinta 20 € mahdollinen Club For Five -konserttilipun (28.5. klo 17) ostaneille. Konserttilippu on näytettävä workshopin sisäänpääsyn yhteydessä.

Laulun voimaa! – Koko perheen riemukas kevätkonsertti

Melartin-sali, klo 15.00

Sotilaspojankatu 1, 57100 Savonlinna

kuva: Kimmo Makkonen

Iloinen Lapsikuoro, Laululeikkikuoro & Nuorisokuoro Juventus solisteineen. Ilkka Vesioja, piano. Johtaa Leena Astikainen ja Rafael Maldonado.

Kesto noin 1,5 h (sis. väliaika)

Pääsylippu 10 € / lapset alle 16 v. 5 €

Club for Five – konsertti

Kulttuurikellari, klo 17.00

Olavinkatu 34, 57130 Savonlinna

Suomen suosituin a cappella -yhtye Club For Five konsertoi Savonlinnan Kulttuurikellarilla kuorofestivaalin pääesiintyjänä lauantaina 28.5. klo 17 (mahdollinen toinen konsertti klo 20).
Kesto noin 75 min

Pääsylippu 40 €

Sunnuntai

29.5.2022

Messu – HILLSIDE BAND Feat. Bunny Asila

Savonlinnan tuomiokirkko, klo 10.00

Pappilankatu 8, 57100 Savonlinna

Messu – Etelä-Savon kirkkomusiikkipiirin kuoroja

Kerimäen kirkko, klo 10.00

Etelä-Savon kirkkomusiikkipiirin kirkkolaulujuhlat

Kerimäen kirkko, klo 13.00

Hälväntie 1, 58200 Kerimäki

Etelä-Savon Kirkkomusiikkipiirin ja Savonlinnan seurakunnan järjestämä yhteinen juhlalaulukonsertti klo 13:00 Kerimäen isossa kirkossa. Konsertti striimataan suorana seurakunnan Youtube-kanavalle www.youtube.com/c/SavonlinnanseurakuntaYouTube

Kesto n. 1,5 h.

Afrikkalainen Gospelkonsertti – HILLSIDE BAND Feat. Bunny Asila

Savonlinnan tuomiokirkko, klo 17.00

Pappilankatu 8, 57100 Savonlinna

Bunny Asila

My music is basically modern gospel contemporary music fused with African niche and genre. My concerts are mostly African type and involves more dancing and singing along with the audience. It’s therefore a very engaging music anytime while am performing. This is therefore very unique kind of music especially considering the fact that Finnish music is quite different too.

HILLSIDE BAND

is a Church band located in Nairobi. They are a band of 8 and performs modern Gospel contemporary music but mostly focus on African genres and styles of music. They stage different performances in Churches, schools, concerts, auditoriums, conduct African music workshops, share African music ideas among others. Their aim is to spread the Gospel and participate in fellowships through African Gospel music. They can therefore participate by singing in different Church activities including Church services, fellowships, confirmation camps, old people’s homes among others that you may have. They are very flexible and open to new ideas too. They are also excited to share the African culture, African ways of worship among many other things.

Kesto noin 1 h

Vapaa pääsy / Ohjelmamaksu 20/15 € ovelta puoli tuntia ennen konserttia